Asta online: The War of Tears and Winds

1
Asta online: The War of Tears and Winds

U sve većem povećanju konverzija azijskih MMORPG-a bilo je za očekivati da će na naše obale doći i Asta Online. Igra razvijana od 2010., izdana 2013. godine u Koreji, u vrlo brzom je roku postala jedna od najpopularnijih igara na tom području. Jedan od epiteta koji ju definiraju je i taj da je riječ o azijskom WoW-u, epitet koji nije tako lako zanemariv. Razlozi zašto se čekalo da ista bude izdana na našim obalama čak 3 godine su vjerojatno ti što se azijski, a naročito korejski MMO-i, u zadnje vrijeme moraju malo više pozabaviti konverzijom, što se pokazalo da je mnogo više od običnog „copy-paste“-a osnovnog koda, jer osnovni bazični grinding i način questanja specifičan spomenutom tržištu zahtjeva ipak konkretniju prilagodbu zapadu.

Pa da počnemo. Na prvu, kada pokrenete igru, ugodno će vas iznenaditi šarenilo boja koje savršeno ukomponirano u polu-cell shading vizualno podsjeća na upgradeanu WoW grafiku, što naravno i znači da se igra jako lijepo vrti u punih 60fps i na low end PCevima (naravno, govorim o svojoj Bebi). Animacije likova i skillova mogu bez imalo problema konkurirati, ili su čak vizualno ljepše, mnogim MMO-ima izdanima u zadnjih 6-12 mjeseci. Čak ni trčanje samih likova nema onaj klasični problem metle u guzici (pardon my french). Mape su prostrane i ekšli su dizajnirane na način da sve ima i svoga smisla. Svako drvo je tamo gdje bi drvo trebalo biti, svaka bara (ilitiga jezero) tamo gdje bi trebala biti, a rubovi mape nisu zamaskirani beskonačnim vrhovima planina, već beskrajnim pogledom u daljinu. I za kraj što se samog vizuala tiče, posebno bih izdvojio dizajn gradova i manjih sela i animirane likove koji ne stoje kao mlohave čune u iščekivanju susreta s vama, nego imaju svoje animacije i zacrtane putanje svojih kretanja (u prijevodu – imaju pametnijeg posla).

asta-2

Što se zvučnog dijela tiče, moram definitivno pohvaliti da je jedna od rijetkih, ako ne i jedina azijska igra u kojoj nema konstantnog stenjanja i kmečanja prilikom combata ili ostalih standardnih radnji. Svaka veća mapa ima svoju melodiju koja ju prati, s time da se u slučaju combata glazba mijenja, a posebno dobije dramatičan ton ukoliko ste na korak do toga da zaginete. Sve u svemu, dosta je igra ispunjena orkestralnim, klasičnim tonovima.

I dolazimo do najbitnijeg dijela jednog MMOa – samog gameplaya. Jedna od stvari koja me je jako ugodno iznenadila je sam combat, koji je nekakva čudna hibridna kombinacija tab-targetinga i action combata sa casting time spellovima (posebno se osjeti na magičnim klasama). Što se vizualnog dijela tiče, već sam spomenuo da su sami skillovi i combat, pa čak i sam autoattack na zavidnoj razini u usporedbi s novijim MMOima. Druga stvar koja me se dojmila, a koja je po meni jedna od onih stvari koje vas drže uz igru, su dungeoni, u koje možete ući već na levelu 5 (naravno, radi se o prvom, tutorial dungeonu), dok je slijedeći na levelu 10, pa 15, 20, itd., svaki bolji i teži od prethodnog. S obzirom da igra posjeduje trinity sistem jasno je da je za svaki dungeon potrebno imati tenka, healera i, naravno, more dots more dots. Zahvaljujući dobrom dungeon/party finderu nećete imati problema u kratkome roku skupiti ekipicu koja će vam pomoći da svladate dungeon po svome izboru.

Što se tiče klasičnog gameplaya, tj. questanja i levelanja, moram priznati da se radi o starom sistemu – uzmeš quest, odeš na poziciju gdje završiš quest, backtrackaš do lika kojemu predaš taj quest, uzmeš novi i opet u krug i redom sve dok ne završiš tu zonu. Dobra stvar je ta što je skoro 90% questova vezano uz glavnu priču koja pak ima nekoliko verzija, ovisno o rasi koju igrate (jer svaka rasa ima svoju). Uz dungeone tu su još 2 moda koja ću ponaosob objasniti. Dakle, drugi mod je ono što ja baš i ne volim, a opet čini u današnje vrijeme jedan dobar MMO, a to je PvP, koji je organiziran na nekoliko načina koja ste već vidjeli u svim drugim MMOima (open PvP, arena PvP, bounty PvP). Treći mod, koji je na neku ruku i dio drugog moda, je realm vs. Realm (iliti world vs world), koji je možda i dosad najbolje izveden u usporedbi s ostalim MMOima. Dok sam istraživao statističke dijelove same igre došao sam i do podatka da je taj RvR mod uvela među prvima na azijsko tržište, dok se sami developeri dotične igre kunu da su ih zapadnjaci pokrali što se tiče same ideje. Neću ići u same detalje jer stvari koje bih spomenuo definitivno smatram i najboljim dijelom toga moda, a ujedno i ogromnim spoilerom, pa ću ostaviti na vama da istražite. Jedini problem vezano uz spomenuti mod (a i dungeone) je taj što sama populacija igre na europskim serverima i nije baš na zavidnoj razini.

asta-1

Naravno, tu su i globalni (map) eventi, po nekoliko na svakoj mapi, koji se aktiviraju vašim ulaskom u određenu zonu, gdje do izražaja dolazi perfektno balansiran scaling, što znači ukoliko ste sami na označenom dijelu mape gdje se event događa, koji se sastoji od 2-4 manja chain eventa, prilagoditi će se vama kao jedinom sudioniku i omogućiti vam da, iako ste sami, uz malo više vremena event i završite, a kao jedini sudionik pokupite prvu nagradu jer se za svaki event nagrađuju učesnici od 1-10 mjesta, s jasno definiranim nagradama (prvo mjesto je, naravno, najbolja nagrada).

Sve u svemu, sasvim OK igra kojoj ne mogu naći prevelik broja mana, osim što je zakasnila par godina, pogotovo što je svoj izlazak tempirala usporedno s Blade&Soulom i Black Desertom, što se naravno već osjeti na spomenutom pustilu na serverima, pogotovo na low level zonama. Sama igra ima sve ono što čini jednu dobru i kvalitetnu igru, ima navlakuša sindrom, ima osjećaj achievementa i accomplishmenta, raznovrsan i zabavan gameplay, pa čak i relativno orginalnu i zanimljivu priču. Ali nažalost, zbog već spomenutih činjenica, bojim se da neće dugo izdržati na zapadnom tržištu. Napominjem, šteta jer po meni je jedna od boljih MMO igri što se tiče azijskog podrijetla.

kiki_autor