Odigrali smo Rise of the Tomb Raider

2
Odigrali smo Rise of the Tomb Raider
  • Grafika
  • Zvuk

Lara Croft, heroina drevnih grobnica i najljepša skakutava arheologinja koju je gaming industrija ikad upoznala je dobila svoju nestrpljivo očekivanu PC verziju posljednjeg naslova. Rise of the Tomb Raider je inicijalno izašao kao Xbox One ekskluziva, a od kraja siječnja je zasjao i na PC platformi pa smo momentalno uskočili u Larine čizmice da provjerimo da li je hype bio opravdan…

Priča

Prisjetimo li se još malo povijesti serijala, uočit ćemo kako je Tomb Raider prisutan još od 1996.-e (praktički 20 godina!), te kako je Lara proputovala svaki kutak svijeta i posjetila brojne grobnice, utvrde, špilje i misteriozne lokacije u potrazi za raznim artefaktima.

Nakon silnih nastavaka, jednostavno je postalo polu-zamorno gledati u još jednu prežvakanu grobnicu u kojoj ćemo se bacati s rubova i provlačiti po prašini. Srećom, Crystal Dynamics, koji je preuzeo razvoj serijala od Tomb Raider: Legend, 2013. godine izdaje reboot serijala pod jednostavnim nazivom Tomb Raider.

Igra je dobila fenomenalne recenzije jer se po prvi puta susrećemo sa konkretnom pričom koja nas vodi u dane kad je Lara bila obična cura i nije bila stroj za ubijanje.

Rise of the Tomb Raider nastavlja priču iz reboota te se ovaj puta susrećemo sa malo hrabrijom Larom od one iz prošlog nastavka. Lara se tako vratila kući u Croft manor te godinu dana nakon zbivanja na Yamatai otoku pokušava slijediti posljednji trag koji je ostavio njezin otac prije nego je u potpunoj opčinjenosti nestalim gradom Kitezhom, navodno, počinio samoubojstvo. Radi se o drevnom gradu koji skriva artefakt ogromnih moći koji osobi u posjedu daruje besmrtnost.

rise-of-the-tomb-raider5

Larin model u Rise of the Tomb Raider izgleda podosta drugačije od Lare iz prošlog nastavka, a razvojni tim to objašnjava jednostavnom odlukom da je inicijalni 3D model počeo previše sličiti djevojci koja je posudila glas Lari i koja je radila na facijalnim animacijama za igru. Iako je u licu Lara nova osoba, i dalje je prisutan Larin karakter i presladak engleski naglasak koji će kroz cijelo trajanje igre komentirati okruženje i zagonetke u kojima se nalazite.

Igra započinje sporo na snježnoj planini kroz koju se pokušavate probiti ne bi li pronašli Kitezh. U Larinoj pratnji je Jonah, vaš vjerni suputnik iz prvog dijela reboota. Nakon kratkog uvoda koji više služi kao tutorial, Lara pronalazi grad i radnja se pomiče nekoliko tjedana unatrag gdje se priča dodatno podebljava pozadinskim likovima i objašnjava nam kako je Lara uopće dospjela u snježnu mećavu na vrhu planine.

Naime, Lara u stanu svog pokojnog oca pronalazi snimku u kojoj Richard Croft otkriva kako je napokon pronašao posljednji dio slagalice koji vodi famoznom artefaktu besmrtnosti te kako smatra da je u opasnosti jer za istim artefaktom traga i drevna organizacija pod imenom Trinity.

Nakon svega par inicijalnih levela, s Larom ćete pronaći spomenuti grad, ali jednako tako i otkriti da artefakta na traženom mjestu nema. Samim time, započinje prava radnja Rise of the Tomb Raidera koja uz standardno šuljanje i Larine egzibicije donosi i sasvim solidnu priču za ovaj serijal.

Gameplay i grafika

Ako ste odigrali Tomb Raider iz 2013. godine, apsolutno ništa drastično se nije promijenilo po pitanju upravljanja Larom niti po pitanju gameplaya općenito. Ovo zapravo nije uopće loše s obzirom da je jedina zamjerka prošlom serijalu bila nešto povećana prisutnost takozvanih quick-time-evenata. Rise of the Tomb raider još uvijek ima nešto sitno ostataka takvih scena, ali su one stvarno svedene na minimum i odlično su ukomponirane u trenutna događanja na ekranu tako da ih je praktički teško i primijetiti.

Od arsenala oružja na raspolaganju vam je, moj favorit, luk i strijela, klasični pištolji, automatska puška i sniper. Svaka spomenuta vrsta oružja dolazi u nekoliko različitih varijanti, a svaku varijantu je moguće dodatno unaprijediti i modificirati raznim dodacima koji se postepeno otključavaju kako napredujete kroz igru.

Neki dodaci su dostupni isključivo kao bonus nagrade od sporednih misija, neke ćete pronaći samo ako ste dovoljno znatiželjni da pronjuškate svaki kut mape, a neke ćete dobiti jednostavno prolazeći kroz glavnu priču.

Slično kao i u prošlom nastavku, krećete se slobodno ogromnim zonama unutar kojih se odvija glavna priča, ali ovaj put uz dodatak raznih NPCa koji će vam ponuditi sporedne misije. Ove misije su najčešće vrlo jednostavne poput pronalaska i uništavanja protivničkih drona koje nadziru lokacije, zatim pronalaska izgubljenog goluba pismonoše ili jednostavno uništavanja specifičnih kontrolnih tornjeva koji otežavaju komunikaciju između članova Trinitya.

Svaka misija će vas nagraditi novim skinovima za Larinu robu ili dodacima za oružja.

A da Tomb Raider bude Tomb raider – pobrinut će se dodatne opcionalne skrivene grobnice koje se nalaze u svim zonama koje posjetite. Neke su kratke i jednostavne, dok druge zahtijevaju paljenje malih sivih moždanih stanica te uz pomoć raznih predmeta, fizike i vremenskih (ne)prilika skupa s Larom morate otkriti kako stići do kraja gdje vas čeka neki artefakt i nagrada.

Odličan dodatak je i jedinstveni skill koji ćete dobiti po završetku svake ovakve grobnice koju riješite. Također, lokacije variraju od klasičnih špilja u kojima spava veliki medvjed, preko prljavih rudnika punih opasnih i zapaljivih plinova, pa sve do apsolutno predivnih kamenih grobnica kroz koje se provlačite dok se niz pukotine probija sunčeva svjetlost s površine.

rise-of-the-tomb-raider4

Gdje god se okrenuli, Rise of the Tomb Raider jednostavno izgleda nevjerojatno predivno i detaljno, a ono najbolje – fenomenalno optimizirano, glatko i bez ijednog buga. Iako se radi o očitom portu sa Xboxa, igra je stvarno nadograđena za PC platformu sa fenomenalnim setom visoko-kvalitetnih tekstura, a za Larinu kosu ovaj put je zadužen ”PureHair” modeling koji čini kosu jako prirodno animiranom te dinamički aktivnom na sve fizičke podražaje poput vjetra, prašine, leda, pahulja snijega i Larine kretnje. A ako ste slučajno sretni vlasnik jedne od nVidijinih grafičkih kartica nove generacije – možete bez straha podignuti detalje do maksimuma jer ovaj feature nema praktički nikakvog utjecaja na performanse igre. (Igru sam prešao na i7-3770k, 16Gb DDR3 RAM-a i MSI Gaming GTX970 4G).

Jedina stvar koja nije savršena je antialiasing. Naime, ako se odlučite za najbolju opciju, nVidijin SSAA – igra će drastično izgubit na performansama jer se zapravo na GPU procesoru igra renderira u 2x ili 4x većoj rezoluciji od vašeg monitora, a zatim downsamplea na nativnu rezoluciju.

Rezultat je odlična oštra slika bez ikakvih nazubljenih djelova ekrana, al sa drastično nižim FPSom. Ako se ipak odlučite za ”jeftinije” verzije antialiasinga poput FXAA ili MSAA, na travama i drveću će biti lako za primijetiti nedostatak uglađenosti samih poligona, ali u besprijekornih 60FPSa.

Bez obzira na antialiasing, lokacije koje posjećujete su predivno dizajnirane sa očitom pažnjom na detalje uz mnoštvo interaktivnih djelovah od kojih je većinu, naravno, moguće uništiti. Ovo je posebice očito prilikom skakutanja po raznim liticama ili zidovima zgrada jer će se svakim Larinim pomakom otkrhnuti dio fasade, ispast nekoliko cigli sa prastarog zida, puknuti drveni nosač ili slično. Jednostavno je gušt gledati kako se stvari raspadaju oko vas 😀

Zvuk

Vaše istraživanje će najčešće biti popraćeno jednostavnim zvukovima iz prirode. Žuborenje potočića, šuškanje trave, glasanje raznih životinja ili komunikacija NPCa uz koje se pokušavate prošuljati. Glazba također prati napetost radnje i uredno će preći iz tišine u lagani soundtrack kako bi konačno završila u glasnoj orkestralnoj skladbi dok bježite od neprijatelja uz brdo ispaljenih metaka.

rise-of-the-tomb-raider3

Osim spomenutog arsenala oružja koji zvuči pristojno, ali ne i fenomenalno – Lara može brzinski sklepati razne eksplozivne naprave od predmeta koje pronađe oko sebe. Brzina kojom složite mini bombu ili Molotovljev koktel ovisit će o modifikator skillu za brzinu izrade predmeta ”on-the-run”, kao i o skillu koji omogućava izradu eksplozivnih naprava iz raznovrsnih bačenih predmeta poput konzervi, boca ili kanti s gorivom. Iako sam 90% vremena proveo uz luk i strijelu rješavajući se neprijatelja iz grmlja gdje ste polu-nevidljivi u najboljim manirama Assassin’s creeda, jednako je velik gušt baciti mini bombu i uz fenomenalnu eksploziju riješit se višestrukih neprijatelja.

Još ako pogodite i zapaljiv ili eksplozivan predmet poput motora, kante s naftom ili ulja na podu – efekt je još i bolji.

Game modovi

Nakon što završite priču – možete se jednostavno vratiti na bilo koji camp site koji ste posjetili i nastaviti avanturu po lokacijama koje ste prošli. Kako stvari ne bi bile previše dosadne tu su standardni achievementi poput pronalaska određenog broja predmeta poput relica, članaka, pisma itd… ali i dodatne skrivene grobnice kojima ne možete pristupiti u trenutku kad prvi put naletite na iste zbog razloga što ne posjedujete određeni skill u tom trenutku priče.

Osim ovog – Rise of the Tomb raider nudi dodatni Expedition mod igre unutar kojeg možete pomoću modifikator kartica dodatno otežati ili olakšati svoju igru. Modifikator kartice je moguće kupiti pravim novcem ali i ingame bodovima koje osvajate tijekom igranja kako glavne priče tako i samog exploration moda.

Također, ogroman broj kartica ćete dobiti i prilikom prolaska igre prvi puta te dodatne kartice za rješavanje achievementa. Same kartice dolaze u nekoliko oblika kvalitete koje osiguravaju korištenje istih samo jednom, nekoliko ili neograničeni broj puta.

rise-of-the-tomb-raider2

Bitno je napomenuti kako nijedna kartica ne funkcionira tijekom glavne priče te je nemoguće modificirati samu igru tim putem dok u Expedition modu možete koristiti i prodavati kartice kako hoćete. Osim standardnih modifikatora poput primanja manje damagea od neprijatelja ili vašeg većeg damagea od određenog tipa oružja tu su i komične kartice poput bombi od kokoši ili kartice koje zapale sve NPCe koji vas dodirnu tijekom borbe.

U svakom slučaju, nešto što dodatno može produžiti satnicu provedenu u Tomb Raideru bez da ikako utječe na samu priču.

Zaključak

Srećom, nismo predugo morali čekati PC verziju igre, al da i jesmo – apsolutno je vrijedno čekanja. Rise of the Tomb Raider je fenomenalni primjerak kako portanje igara sa konzole ne mora nužno značiti grozne performanse, bugove i niske teksture ako razvojni tim zna što radi. Priča nije remek-djelo Hollywoodskih blockbustera, ali se sasvim solidno uklapa u Larin svijet. Grafika je jednostavno prelijepa i garantirano ćete se nebrojeno puta pronaći u situaciji da ignorirate sve oko vas i divite se okolišu i to sve uz najpoznatiji primjerak ženskog roda u gaming industriji.

Lara se vratila – bolja nego ikad.