RymdResa

0
RymdResa

Beskonačna prostranstva svemira, usamljena atmosfera i dašak suptilne poezije. Zvuči kao čudan miks za jedan minimalistički rogue-like naslov, zar ne? Pa, RymdResa svakako nije vaše uobičajeno rogue-like iskustvo.

Premisa RymdRese je pomalo klišejasta pošto u samom uvodu u igru vidite planet Zemlju kako eksplodira u milijun komadića ostavljajući vašeg avatara bez dvojbi i sa samo jednom nadom – da nekako pokuša pronaći spas u bespućima svemira. Ubrzo vam postaje sve jasnije da ste vi vjerojatno jedini preživjeli čovjek u svemiru te da će pronalazak novog doma biti naizgled besmislena misija. Kako godine prolaze resursa vam, kao i zdravog razuma, sve više i brže ponestaje te postajete sve okupiraniji dubokim moralnim dilemama, preispitivanju života kao takvog i kroničnoj usamljenosti.

Podijeljena u tri jedinstvena poglavlja RymdResa se predstavlja kao prava svemirska odiseja. Svaki od poglavlja donosi različitu glavnu misiju u drukčijem djelu svemira, te nove izazove i dostupne mogućnosti. Svemir kao takav je proceduralno generiran te mapiran putem bazičnog x,y koordinatnog sustava tako prezentiranog u svrhu lakšeg snalaženja pri ispunjavanju zadataka i istraživanju mnogih tajni koje skriva. To znači da doslovno nema limita gdje, kako i kojim putem želite putovati, i kako dugo pokušati preživjeti.

Kao u svakom rogue-like naslovu osnove je na početku malo teže pohvatati i treba mrvicu vremena za privikavanje na mehanike koje igra nudi. Igru započinjete sa najosnovnijom letjelicon i prioritet je jasan – sakupiti što više resursa za preživljanje i nadogradnju. Resurse, koji su osnova svega u ovoj igri, je moguće prikupiti na više načina, no najčešći i najunosniji od njih je istraživanje raznih ostataka derutnih svemirskih brodova iz nedefinirane ere ili istraživanja misterioznih celestijalnih tijela poput kometa, asteroida, planeta ili čak ogromnih sunaca. Iako to nije istraživanje kako na prvu zvuči, pošto se dovoljno samo približiti navedom i kliknuti „explore“ tipku, iznimno je zadovoljavajuće i često napeto. Osim takvog načina prikupljanja potrepština, postoje mnogobrojni bonusi koje otključavate raznim metodama kroz igranje, pa čak i nerijetke grupacije zvjezdane prašine koje predstavljaju resurse u svom bazičnom, elementarnom stanju.

rymdresa1

U mnogim slučajevima će biti dostupna opcija biranja između dva prezentirana ishoda. Ponekad možete dobiti puno, a ponekad izgubiti sve. Nažalost ne postoji distinktivan način racionalnog odabira između dobrog i lošeg ishoda, tako da će vas ponekad isti odabir (da, često se ponavljaju) nagraditi a ponekad potpuno unazaditi. I to zna biti jako frustrirajuće, jer kad vas nakon par sati pomnog i proračunatog svemirskog preživljavanja igra nasumično odluči kazniti osjećate se nemoćno i prevareno. Ovisno o stanju vašeg broda ponekad je kazna zbilja nemilosrdna i dovodi do „game over“ ekrana.

No to zapravo i nije tako strašno kako zvuči, jer vam sve bitne stvari ostaju za sljedeći let u poprilično razgranatom inventaru koji odiše RPG štihom. Možda želite putovati brže i u kraćem roku prevaliti veću udaljenost – implementirajte jači motor vašoj letjelici. Možda želite duže preživjeti u vašim pohodima, pretrpiti manje štete od svemirskih krhotina ili neprijateljski nastrojenih NLOa – instalirajte jači štit. Ili pak možda želite malo drugačije iskustvo – ušparajte dovoljno bodova i priuštite si novi, bolji brod. Opcija ne nedostaje, ali naravno, prvo ćete morati pronaći ta silna poboljšanja u bespućima svemira. Poboljšanja se generalno dijele na različite dijelove broda i na „consumable“ iteme sa jednokratnim učinkom.

Kako je RymdResa fokusirana isključivo na preživljavanje i eksploraciju, oružja su za vazda „offline“. Doduše postoji određeni način uništavanja malobrojnih neprijatelja ali to ću vam ostaviti da sami otkrijete. Osobno mi je jako drago što nema nikakvog sustava borbe jer bi postojanje istog narušilo tu savršeno evociranu melankoličnu i nadasve usamljenu atmosferu. Zapravo upravo je ta atmosfera ono što me se najviše dojmilo i što me držalo uz igru od prve do zadnje minute. Taj nastrani, čak bizarni osjećaj usamljenosti i potpune separacije od bilo kakve vrste iluzionarne sigurne zone. Taj jednostavan a istovremeno iznimno dubok poetski zaplet najviše izražen kroz audio-logove gdje naš protagonist priča sam sa sobom o svojim dilemama, sa savršenom naracijom. Prekrasni soundtrack je isto za svaku pohvalu, savršeno zaokružuje taj neomeđeni pravokutnik.

rymdresa2

Kroz glavnu priču, koja je podosta linearna, zasigurno ćete naletiti na barem nekoliko od mnogobrojnih unikatnih svemirskih prizora. Od stacionarnih bosseva koji nude navigacijske izazove do božanskih entiteta sa kojima ćete voditi duboke dijaloge i ako ste dovoljno vješti biti bogato nagrađeni. Poticaja za napretkom i istraživanjem ne fali i upravo ovakvi susreti samo pridonose onom klasičnom „još samo jedan život pa dosta“ rezimeu. Na početku igre je to izraženije jer se na tom crnom platnu svako novo otkriće čini neviđenim. No, kako sati prolaze vaša predanost igri te razina imerzije polako počinju ponirati silaznom putanjom nazivnika „bio sam već ovdje“ i „to sam već radio“. To bi zapravo bio jedini pravi problem RymdRese, ta okrutna repeticija stvari koje se mogu raditi.

Ali razumijem da je to i bila namjera developera. Kao u svakom pravom rogue-like naslovu trebat ćete uložiti puno sati da biste otkrili i vidjeli sve što igra ima za ponuditi. Dodavanje još više sadržaja bi vjerojatno umrtvilo dio tog iskustva jer i na samom koncu igre, kada se sve čini poznatim, naći nešto novo je zbilja prava nagrada. Iako, novi content je već najavljen i dolazi kroz par tjedana.

Iskreno mislim da će svaki fan svemirskih igara, ili bilo kakve vrste istraživanja u igrama, itekako uživati u jedinstvenom iskustvu koje će mu RymdResa garantirano pružiti. Poestki začin predstavlja unikatan bonus koji donosi posebni okus na taj misteriozni svemiski stol. Sa druge strane, vidim kako netko ne bi smogao motivacije da izdrži određenu repeticiju sadržaja na tom okrutnom putovanju do kraja.

RymdResa je najspokojniji rogue-like koji ćete ikad zaigrati, ali na momente jedno sasvim nemilosrdno iskustvo. Inače, Rymdresa na švedskom znači prostorno putovanje, u ovom slučaju iz više aspekata bezgranično.

mzehn_autor